آثار تعقیبات نماز
تأثیر دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -:التعقیب بعد صلوة الفجر ابلغ فى طلب الرزق
دعاى پس از نماز صبح براى جلب رزق مؤ ثرتر است .(بحارالانوار، ج 85، س 326، مستدرک الوسایل ، ج 1، ص 336)
صلوات بر محمد (ص ) و اهل بیتش .......
تأثیر دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -:التعقیب بعد صلوة الفجر ابلغ فى طلب الرزق
دعاى پس از نماز صبح براى جلب رزق مؤ ثرتر است .(بحارالانوار، ج 85، س 326، مستدرک الوسایل ، ج 1، ص 336)
صلوات بر محمد (ص ) و اهل بیتش .......
نماز یک عبادت تک منظوره نیست؛ بلکه هندسه آن چند ضلعى است و به یک هدف خاصى محدود نمىشود.
اگر هدف نماز، تنها لذت ذکر و معرفت بود، این پیشنهاد کاملاً صحیح بود که با رفتن به کنج عزلت و گوشه نشینى و مراقبت فردى،
بیشتر مىتوان آن حالات معنوى و عرفانى را تحصیل کرد؛ ولى نماز اسلام، نمازى است که داراى بعدى کاملاً اجتماعى است. به
همین جهت اصل در نماز، جماعت است و «ضمایر جمع» در سوره حمد، شاهد مدعاى ما است. پس بایستى با نماز در جامعه،
حرکت کرد و هنر این است که آدمى، به گونهاى باشد که در عین اشتغالات گوناگون، از ذکر خداوند غافل نگردد و همواره او را حاضر و
ناظر ببیند ودر حقیقت در همه احوال، مشغول به نماز باشد.
نماز اسلام، نماز ناهى از منکر و عمود برپایى خیمه دین است و چنین عبادتى، با گوشهگیرى تحقّق نمىیابد.
به گفته یکى از بزرگان دانش، «نماز فرادا» همانند آن است که هر شخصى در اتاق خود، چراغى داشته باشد که اگر خاموش شود از
نور بىبهره خواهد بود؛ ولى «نماز جماعت»، همانند آن است که در کنار هم هر کدام، چراغى داشته باشیم که در صورت خاموش
شدن یک یا چند مورد از آن، نور از بین نمىرود و از نور دیگر بهره برده مىشود.
نماز از نظر «اجتماعى»، موجب نظم و انضباط نمازگزاران، وحدت و همدلى مسلمین، از بین رفتن فساد و تباهى جامعه و پاکسازى معنوى محیط می شود.
مستحب است قبل از تکبیره الاحرام بگوید:
اللهم الیک توجهت ، ومرضاتک ابتغیت، وبک آمنت ، وعلیک توکات، صل علی محمد وآل محمد ، وافتح قلبی لذکرک، وثبتنی علی دینک ، ولاتزغ قلبی بعد اذ هدیتنی، وهب لی من لدنک رحمه ، انک انت الوهاب .
اگر آب برای وضو یاغسل موجود نیست، یا آب برای بدن ضرر دارد، یا برای انجام وضو و غسل وقت نباشد، یا نگه داشتن آب برای آشامیدن و حفظ جان لازم باشد، به جای آن تیمم می کنیم؛ یعنی با خضوع تمام در مقابل پرودگار عالم، کف هر دو دست را با هم، بر خاک یا سنگ یا ریگ یا کلوخ می زنیم و بر پیشانی و دو طرف آن، از جایی که موی سر روییده تا روی ابروها وبالای بینی می کشیم و سپس کف دست چپ را بر تمام پشت دست راست (از مچ تا نوک انگشتان) می کشیم وبعد از آن کف دست راست را بر تمام پشت دست چپ می کشیم. خاک یا چیز دیگری که بر آن تیمم می کنیم، باید پاک و تمیز باشد.
این نماز چهار رکعت است .
نمازگزار در هر رکعت
یک بار سوره حمد و صد بار سوره توحید می خواند ،
و پس از تمام شدن نماز می خواند :
1-حضرت آدم(ع):
حضرت آدم و حوا در اولین روز اقامت بر روی زمینف خداوند نماز عصر و عشا را که مجموعا 50 رکعت بود برآنها واجب کرد(بحار/ج11/ص196)
((در آغوش نماز آدم و حوا موفق به جبران هبوط از بهشت و ترک اولی شدند))
2-حضرت شیث(ع):
چون حضرت آدم ئفات یافت.شیث فرزند حضرت آدم که او را هبه الله گویند بعد از غسل و کفن بر او نماز خواند،همان نمازی که امروز ما بر مردگان خود می خوانیم.
نماز جنگ با طاغوت است
نمار راه اولیای خداست
نماز راه مستقیم انسان هاست
نماز درس شکر گزاری است
نماز جنگ با شیطان است
نماز راس همه ی عبادات است
نماز نردبان ترقی است........
کتاب نماز و عبادت حضرت فاطمه (س)، کتابی سرشار از مطالب دینی بوده و در آن نکات مهمی در رابطه با زندگی آن حضرت بیان شده است. همچنین این کتاب دارای امکانات جستجوی پیشرفته، ارسال متن انتخابی از طریق اس ام اس و بلوتوث و همچنین ایمیل، ارسال ام ام اس، رنگی کردن نکات مهم، نشانه گذاری، دفترچه یادداشت شخصی، چرخش متن، دفترچه تلفن شخصی، تقویم شمسی قمری میلادی، رخدادهای روزانه (شمسی)، امکان تغییر فونت و زمینه، مدت زمان مطالعه و ... می باشد. همچنین شما میتوانید این کتاب را بر روی گوشی هایی که از سیستم عامل جاوا مانند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ و ... پشتیبانی میکنند نصب کنید.