نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


کتاب باورداشت مهدویت اثر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ـ مسابقه گفتمان مهدویت

کتاب باورداشت مهدویت سیزدهمین شماره از سلسله مباحث امامت و مهدویت، از سوی آیت‌الله صافی گلپایگانی تألیف و به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.

این کتاب به بحث و بررسی پیرامون باورداشت مهدویت و تبیین مسائل علمی و تاریخی آن پرداخته است. نویسنده «حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی» پایان کتاب را به چهل حدیث در این موضوع مزین کرده است.

«باورداشت مهدویت»، «الهام گیری از باورداشت مهدویت»، «اساس عقیده به مهدویت»، «کتاب های مستقل درباره مهدویت»، «اسامی مشایخ و اساتید فن و صاحبان کتاب های جامع حدیث»، «اسامی برخی از مشاهیر از تابعین»، «اسامی روایت کنندگان درباره حضرت مهدی علیه السلام از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله» و «چهل حدیث پیرامون باورداشت مهدویت» عناوین این کتاب هستند.

کتاب باورداشت مهدویت به قلم آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در سال 1390 با شمارگان 2000 نسخه در 56 صفحه با قیمت 600 تومان به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

بدون شک، «عقیده به مهدویّت[1]»، و اعتقاد به ظهور حضرت مهدی علیه السلام به عنوان منجی عالم بشریّت، باوری صرفاً‌ اسلامی است، که بر اساس کتاب و سنّت پدید آمده و همگی مسلمانان پیشین و پسین، بر آن اتّفاقِ نظر دارند و حتّی گروهی از بزرگان و صاحب‌نظران به متواتر بودن[2] احادیث وارده در این باب، حکم نموده‌اند.

این باورداشت، به عنوان اندیشه‌ای اسلامی، بر پایة قوی‌ترین برهان‌های نقلی و عقلی استوار است و بررسی تاریخ و شواهد بسیار آن، بهترین تأیید بر صحّت و متانت آن به شمار می‌رود و هیچ یک از مسلمانان، چه از شیعیان و چه از اهل سنت، به انکار یا تشکیک در آن نپرداخته است، مگر برخی از تازه به دوران رسیدگانی که تحت تأثیر تبلیغات غربیان قرار گرفته و در دام‌های استعمار گرفتار آمده و فرهنگ را جز با انکار الهام و روایات قطعیّه و یا تعریف و تأویل آن در چهارچوبة مقاصد منکرین دیانت و مادی‌گرایان، تفسیر و تحلیل نمی‌کنند.

همچنین در بخشی دیگر از این کتاب آمده است:

... چهل حدیث از احادیث نقل شده در این کتاب را ـ که افزون از دویست حدیث می‌باشد ـ در این نوشتار ذکر می‌نماییم: 1ـ احمد، و ابن أبی شیبه، و ابن ماجه، و نعیم بن حمّاد، در کتاب «فتن»‌از علی علیه السلام نقل کرده است که فرمود: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرمودند:

«مهدی علیه السلام از ما اهلبیت است، خداوند امر او را در یک شب اصلاح خواهد فرمود.»

ص 89، ب 2، ح 1


[1] ترجمه مقاله‌ای تحت عنوان «العقیدة بالمهدویه» از کتاب «لمحات فی الکتاب و الحدیث و المذهب» تالیف علامة بزرگوار، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی.

[2]. «متواتر به معنی «پیاپی». در اصطلاح «حدیث شناسی»‌ به احادیث متعدّده‌ای گفته می‌شود، که روایت کنندگان آن در هر طبقه، به گونه‌ای زیاد باشند، که از مجموع روایات آنها «علم عادی» به صدور آن کلام، از «معصوم علیه السلام» ‌حاصل آید. به عبارت دیگر اختلاف راویان و تعدّد آنها در نقل یک خبر از معصوم علیه السلام به حدّی باشد که توافق آنان بر «کذب» ‌و همدستی آنان در «جعل خبر» ممکن نباشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots