نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


نماز پیامبران

1-حضرت آدم(ع):

حضرت آدم و حوا در اولین روز اقامت بر روی زمینف خداوند نماز عصر و عشا را که مجموعا 50 رکعت بود برآنها واجب کرد(بحار/ج11/ص196)

((در آغوش نماز آدم و حوا موفق به جبران هبوط از بهشت و ترک اولی شدند))

2-حضرت شیث(ع):

چون حضرت آدم ئفات یافت.شیث فرزند حضرت آدم که او را هبه الله گویند بعد از غسل و کفن بر او نماز خواند،همان نمازی که امروز ما بر مردگان خود می خوانیم.



3-حضرت ادریس(ع):

حضرت ادریس بعد از شیث به پیامبری رسید،هرگاه دست به دعا بلند می کرد و حاجتی می خواست دعایش به اجابت می رسید.منزلش در کوفه (مسجد سهله)بود، حدود 30کتاب بر او نازل شد از روی این کتابها برای مردم زمان خویش درس می گفت و از زیادی درسی که به مردم می داد او را ادریس نامیدند.او برای مردم خیاطی هم می کرد.(بحار/ج11/ص277)

ادریس در اثر بندگی و نماز به جایی رسید که خداوند او را به اسمان برد و با طعام و تحفه بهشتی میهمان کرد و تا روز قیامت از آنها استفاده می کند.(بحار/ج11/ص277)

امام صادق(ع) به یکی از یاران خود فرمود:چون به کوفه رسیدی به مسجد سهله مشرف شو و در آنجا نماز بخوان و از خداوند حاجت خود را طلب کن. و فرمود : در قیامت مکانی خواهد بود که جایگاه خود ادریس است.(بحار/ج11/ص280)

4-حضرت نوح(ع):

حضرت نوح(ع) طوری کشتی را ساخته بود که روزنه هایی به بیرون داشت تا جهت قبله و تشخیص شب و روز و شناختن وقت نماز را بداند(بحار/ج11/ص323)در نوحه نماز حضرت نوح کشتی ایمان خویش را از گرداب طوفان اهل معصیت زمانه نجات داد.

5-حضرت صالح(ع):

قوم او وقتی از حضرت صالح تقاضای معجزه بیرون آوردن شتر ماده از کوه را نمودند فرمود:

((آنچه از من درخواست کردید کاری است دشوار ولی نزد خداوند آسان است سپس بپا خواست و 2 رکعت نماز کنار آن کوه خواند و سر به سجده نهاد و با خدای خویش راز و نیاز کرد.

قبل از آنکه سر از سجده بردارد کوه به امر خداوند شکافته شد و صوتی از آن به گوش رسید، شتری با همان خصوصیات خواسته شده بیرون آمد.))

6-حضرت ابراهیم(ع):

در پای نماز حضرت ابراهیم خانه کعبه را برپا نمود!

در قرآن مجید آمده است که: نماز جزء شریعت حضرت ابراهیم بوده است، آن حضرت هم خود و هم فرزندانش از برپا کنندگان نماز بوده اند.

هدف عمده ساخت کعبه توسط حضرت ابراهیم که در دعایش فرمود:

خداوندا! من بعضی از دودمانم را در سرزمین بی آب و علف در کنار خانه ای که حرم توست جای دادم تا نماز را بر پا دارند.(ابراهیم-37)

خداوندا! مرا از نمازگزاران و برپا کنندگان آن قرار بده و فرزندان مرا نیز از نماز گزاران محسوب بدار(ابراهیم-40)

7-حضرت اسماعیل(ع):

خداوند حضرت اسماعیل را در سوره مریم می ستاید به جهت اینکه او خانواده خود را به نماز توصیه می کرد.

در مسیر نماز حضرت اسماعیل از منا، قربانگاهی ابدی آفرید.

8-حضرت شعیب(ع):

آن حضرت اغلب اوقات نماز بوده و در بیشتر سخنرانی هایش قوم خود را نصیحت می کرد و می گفت:

((ای قوم! خدا را پرستش کنید(نماز بخوانید)بت را به جای خدا نپرستید و خود را از عذاب روز قیامتدور بدارید، گرانفروشی نکنید/متاع دیگران را بی ارزش جلوه ندهید.))

9-حضرت موسی(ع):

نمازهای واجب بر قوم موسی ده برابر نمازی است که بر امت پیامبر واجب شده است.خداوند به بنی اسرائیل دستور داد که نمازهای خود را فقط در مسجدها بخوانند و جایز نبود در جاهای دیگر اقامه کنند.چون فرعون بر آنان مسلط شد دستور داد تا مسجدها را خراب کنند و آنان را از خواندن نماز در مساجد منع کنند.بعد از خراب کردن مساجد نمازگزاران بنی اسرائیل توسط فرعون، خداوند به آنان فرمود:از این به بعد نمازهای خود را در خانه های خودتان بخوانید و آنها را قبله خود بسازید.

10-حضرت داوود(ع):

او اوقات شبانه روز خود را به چند قسمت تقسیم کرد:

          -شش ساعت مخصوص قضاوت در میان مردم و رسیدگی به شکایات مردم

          -شش ساعت مخصوص کار و فعالیت و بافتن زره برای فروش و امرارمعاش خود و خانواده

          -شش ساعت مخصوص نماز و عبادت و راز نیاز

هنگام نماز و عبادت به هیچ کار دیگری مشغول نمی شد و به دور از غوغای عام به عبادت و بندگی می پرداخت.

11-حضرت سلیمان(ع):

او بانی بیت المقدس است و آن مکان عظیم را بنا نمود تا خود و مردم در آن جا به نماز و عبادت بپردازند.آن حضرت نماز صبح را در شام می خواند و بوسیله باد حرکت می کرد و نماز ظهر همان روز را در فارس(شیراز)اقامه می نمود.

رسول اکرم(ص) به عبدالله بن مسعود می فرماید:ای پس مسعود هرگاه خواستی از حضرت سلیمان با آن سلطنتی که داشت برایت بگویم:((او کسی بود که نان جو می خورد و به مردم نان گندم می داد))او لباس پشمی می پوشید وقتی تاریکی شب همه جا را می گرفت در حالیکه به مصلای نماز خود می رفت و دستها را به گردنش می بست و تا صبح مشغول نماز و راز و نیاز با پروردگار می شد.

12-حضرت ایوب(ع):

چون خداوند مال و مکنت و چهارپایان و فرزندان را از او گرفت، شیطان به ایوب گفت:آیا می دانی که خدایی که تو برای او نماز می خوانی و او را عبادتمی کنی با گله های شتر ، گاو و گوسفندان تو و فرزندانت چه کرد؟

حضرت ایوب(ع) فرمود:آن مال من نبود، خداوند آنها را به عاریه به من داده بود و اوصاحب اختیار آن است که هر وقت بخواهد بستاند و باز مشغول نماز شد.

((در بستر نماز حضرت ایوب صاحب صبر جمیل و اجر جزیل شد))

13-حضرت خضر(ع):

پیامبری زنده و عمر طولانی دارد، او پیامبران بزرگ چون موسی، عیسی و پیامبر اسلام را درک کرده است. نقل شده است که ، حضرت خضر در بیشتر مساجد دنیا نماز خوانده  و می خواند.حضرت خضر را در مسجد سهله و کوفه دیدند که در جای جای مسجد نماز می خواند.

14-حضرت ذوالکفل(ع):

پیامبری بود که در عمر خود غضب نکرد. قبل از حضرت مسیح مبعوث شد، چون قوم خود را به جهاد دعوت کرد آنها به پیامبر خود گفتند: ای پیامبر خدا ، زندگی در دنیا را دوست می داریم.از مردن ناراحتیم با این حال نمی خواهیم با خدا و پیامبرش مخالفت کنیم.در مناجات خود از خداوند بخواه که عمرهای ما را طولانی کند و مرگ را به سراغ ما نفرستد تا وقتی که خود ما اعلام کنیم.در جواب آنان برخاست و به درگاه خالق منان نماز خواند و با صراحت و با استدلال پاسخ روشنی به قوم خود داد.

15-حضرت زکریا(ع):

او تا سالهای آخر عمر صاحب اولاد نشد.او سرپرستی حضرت مریم را به عهده داشت. چون به محراب حضرت مریم داخل شد میوه های گوناگون و بهشتی مشاهده کرد با تعجب می پرسید:

ای مریم! این میوه ها از کجا آمده است؟

چه کسی برای تو آورده است؟

مریم می گفت:((این ها از جانب خداوند متعال است که او هرکس را بخواهد بدون حساب روزی می دهد))

چون این کرامت را از مریم دیده عرض کرد:((خدایا مرا با لطف و کرم خود فرزندی پاک و پاکیزه عطا فرما.))

چون حضرت زکریا هنگامی که داخل محراب خود مشغول نماز و مناجات بود فرشتگان از جانب خدا او را صدا زدند و گفتند: ای زکریا! خداوند تو را بشارت می دهد به فرزندی به نام یحیی(آل عمران-36)

16-حضرت یونس(ع):

یونس از پیامبران بنی اسرائیل که پیش از حضرت سلیمان بر اهل نینوا(موصل)مبعوث شد.در قرآن آمده: اگر حضرت یونس از تسبیح کنندگان نبود تا روز قیامت در شکم ماهی می ماند(صافات-143)

مفسر قرآن علامه طبرسی در تفسیر این آیه می گوید:

منظور از تسبیح یونس این است که((او از نماز گزاران بود و خداوند هنگام غم و مصیبت او را نجات داد))(مجمع البیان-ج8-ص333)

17-حضرت یوسف(ع):

نخستین پیامبری از پیامبران بنی اسرائیل ، فرزند یعقوب که داستان به چاه افکندن وی توسط برادرانش و غم و درد پدرش یعقوب و نابینایی اش مشهود است.

درباره عبادت حضرت یوسف نقل شده است که:((او زندان را مثل مسجد کرده بود.گاهی مشغول عبادت می شد و به راز و نیلز می پرداخت. زمانی زندانیان را به خداپرستی و حقیقت دعوت می کرد.پیوسته به شب نماز می گذارد و به روز روزه دار بود.

در اقامه نماز حضرت یوسف از همه بندهایی که به سر راهش نهادند رست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots