نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


اسرار وقت

 و آن در مسلک اهل عرفان و مشرب اصحاب ایقان، از اول استواى شمسِ حقیقت است در غایت ظهور آن به احدیّت جمع اسما که آن، وقت صلاة ظهر است؛ که صلاة رب است؛ و صلاة رسول اللَّه صلى اللَّه علیه و آله در معراج است که مظهر استواى نور احدى و جمع احمدى است که خودْ عرش استواى رحمان است: الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى‏ ؛ و از اینجا سرّ وقوع آن در معراج معلوم شود، با آنکه معراج در شب واقع شده، تا اول طلوع شمس مالکیت از افق یوم القیامة که یوم اتیان یقین است: وَ اعْبُدْ رَبَّکَ حَتّى‏ یَاْتِیَکَ الْیَقین

پس، از اول زوالِ استواى ظهور، که رو به احتجاب شمس احدیّت در افق تعینات و امتداد اظلال است: أَ لَمْ تَرَ إلى‏ رَبِّکَ کَیْفَ مَدَّ الظِّلّ‏ تا آنجا که در تحت آفاق اجسام غروب کند، وقت نماز مقربین و اهل سابقه حُسنى است: اذا زالَتِ الشَّمْسُ دَخَلَ الْوَقْتان‏ و آن، وقت ظهر و عصر است که افضل صلواتند، و صلاة وُسطى از آن دو خارج نیست؛ گرچه اقرب در نظر فقاهت آن است که آن، نماز ظهر است؛ و در مسلک عرفان، هر دو صلاة است به طریق ظاهریت و مظهریت و اولیت و آخریت: انَّما هِىَ ارْبَعٌ مَکانَ ارْبَع‏؛ و در اخبار از هر دو به صلاة وسطى تعبیر شده.

و وقت صلاة عصر، هنگام خطیئه آدم علیه السلام به ورود در حجاب تعین و میل به شجره طبیعت است.

و اما صلاة عشاءین، در اوقات ظلمت دیجور طبیعت و احتجاب تامّ شمس حقیقت است، براى خروج از این ظلمت به توبه صحیحه از خطاى غریزى ابو البشر علیه السلام به صلاة مغرب؛ و خروج از ظلمات قبر و صراط و قیامت، که بقایاى ظلمت طبیعت است، به طریق مشایعت؛ چنانچه در حدیث اهل بیت عصمت و طهارت است که مغرب وقتى است که آدم توبه کرد، پس سه رکعت نماز خواند، یکى براى خطیئه خود، و یکى براى خطیئه حواء - علیها السلام- و یکى براى توبه خود؛ و نماز عشا براى آن است که قبر و قیامت را ظلمتى است که به آن نماز رفع شود، و صراط براى آنها نورانى گردد.

و اما صلاة فجر از اولِ بروزِ آثارِ یوم الجمع است تا طلوع آفتاب حقیقت از افق یوم القیامة؛ و وقتى طلوع حاصل شد، تکلیف منقطع شود و بساط لیل برچیده شود و سرّ مالِکِ یَوْمِ الدّین واضح گردد.

و به بیان دیگر، به لسان اهل معرفت، از اوّلِ زوالِ نورِ حقیقت از مرتبه استواییه، و غروب آن در تحت استار خلقیه، که مبدأ لیلة القدر است، تا منتهاى احتجاب آن به حجب تعینات، که نصف شب و آخر قوس نزولى و منتهاى لیلة القدر است، وقت چهار نماز است که مختلط از جنبه حقى و خَلقى است که فرض اللَّه و فرض النّبی است: اقِمِ الصَّلوةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ الى‏ غَسَقِ اللَّیْل.
و از ابتداى انحدار نجوم، که وقت رجوع شمس از حجب تعینات به سوى افق اعلاست، که مبدأ یوم القیمة است، تا طلوع آفتاب از افق یوم القیامة، وقت نوافل لیلیّه است تا حکم لیل غالب است؛ و وقت فریضه صبح، که فرض اللَّه صِرف است، مى‏باشد آن گاه که حکم نهار غالب شد: انَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُودا؛ و پس از طلوع شمس اتاکَ الْیَقینُ وَ انْقَطَعَ السُّلُوک‏(154). پس، تمام دایره وجودْ یک شب قدر محمدى است، اگر قدر بدانى؛ و یک یوم القیامه احمدى است، اگر قیام به خدمت کنى.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots