نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


در حـدیـثـى از امام صادق (ع) مى خوانیم : ((انسان گاهى دروغ مى گوید و سبب محرومیتش از نـمـاز شـب مـى شود، هنگامى که از نماز شب محروم شد از روزى (ومواهب مادى و معنوى) نیز محروم مى شود)).



نماز شب به سه بخش تقسیم مى شود:.

الف) چهار نماز دو رکعتى که مجموعا هشت رکعت مى شود و نامش نافله شب است.

ب) یک نماز دو رکعتى که نامش نافله ((شفع)) است.

ج) نماز یک رکعتى که نامش نافله ((وتر)) است ، و طرز انجام این نمازهادرست همانند نماز صبح است ولى اذان و اقامه ندارد، و قنوت وتر را هر چه طولانى تر کنند بهتر است.

(آیـه) ایـن آیـه بـه یکى از دستورات اصولى اسلام که از روح ایمان وتوحید، سرچشمه مى گیرد اشاره کرده ، مى گوید: ((و بگو: پروردگارا! مرا (در هر کار)با صداقت وارد کن ، و با صداقت خارج ساز)) (وقل رب ادخلنى مدخل صدق واخرجنى مخرج صدق).

هـیـچ کـار فـردى واجـتماعى را جز با صدق و راستى آغاز نکنم ، همچنین هیچ برنامه اى را جز به راستى پایان ندهم ، راستى و صداقت و درستى و امانت ، خطاصلى من در همه کارها باشد و آغاز و انجام همه چیز با آن صورت گیرد.

در حقیقت رمز اصلى پیروزى در همین جا نهفته شده است و راه و روش انبیاو اولیاى الهى همین بوده که فکر، گفتار و اعمالشان از هرگونه غش و تقلب و خدعه و نیرنگ و هر چه بر خلاف صدق و راستى است پاک بود.

در پایان آیه به دومین اصل ـکه از یک نظر میوه درخت توحید، و از نظردیگر نتیجه ورود و خروج صـادقـانـه در کارهاست ـ اشاره شده است : ((و خداوندا!براى من از سوى خودت سلطان و یاورى قرار ده)) (واجعل لى من لدنک سلطانانصیرا).

(آیـه) و از آنجا که به دنبال ((صدق)) و ((توکل)) که در آیه قبل به آن اشاره شد، امید به پیروزى قـطـعى ، خود عامل دیگرى براى موفقیت است در این آیه به پیامبرش مى گوید: ((و بگو: حق فرا رسید و باطل مضمحل و نابود شد)) (وقل جاالحق وزهق الباطل).

((اصولا طبیعت باطل (همین است که) مضمحل و نابود شدنى است)) (ان الباطل کان زهوقا).

بـاطـل جـولانى دارد ولى دوام وبقایى نخواهد داشت و سرانجام ، پیروزى ازآن حق و طرفداران و پیروان حق خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots