نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


مهربانترین پدر دنیا

انسان دارای فکر و اندیشه، احساسات و عواطف در رفتار است. فکر و اندیشه اش را با اصول عقاید و مسائل عقیدتی باید ساخت. رفتارش را علم اخلاق تنظیم می نماید. و برای احساسات و عواطف خویش نیز نیاز به کانون عاطفه داشته تا هم احساساتش را جهت مثبت داده و هم ابراز احساسات نموده و در مواقع لزوم به کانون عاطفه پناهنده شود.


یکی از منابع مهم کانون عاطفه والدین هستند. فرزندان در آشیانه خانواده و آغوش والدین خویش احساس آرامش نموده و نیازهای عاطفیشان پاسخ داده می شود و در شرایط حساس و مشکلات به این پناهگاه گرم و محبت آمیز پناهنده می شوند.

از سویی دیگر محبت که پیوند دهنده دلهای افراد به همدیگر است، کامل ترین و قوی ترین نوع آن بین والدین و فرزندان است.

شاید رابطه دو برادر، زن و شوهر، دو دولت از هم گسیخته شود اما رابطه محبتی و عاطفی والدین با فرزندان به هیچ وجه گسیخته نخواهد شد. والدین اند که همیشه خود را فدائی فرزندان دانسته، تمام تلاش خویش را بکار می بندند تا فرزندان در کمال آرامش و آسایش زندگی نمایند.

در قرآن کریم نیز احسان به والدین چندین بار مطرح شده ولی احسان به فرزندان ذکر نشده است؛ چون والدین خود به خود کارشان احسان به فرزندان است برخلاف فرزندان که گاهی احسان قطع شده و باید فرزند را وادار به احسان نمود.

دلسوزترین، مهربانترین، بهترین دوست انسان والدین اند که این مطلب بر احدی پوشیده نیست.

امام زمان علیه السلام نیز در آیات و روایات به عنوان پدر انسانها، بلکه مهربان ترین پدر معرفی شده است که با توجه به دلسوزی، قدرت، رحمت، توجه و صفات عالی و عصمتی که امام علیه السلام دارند قوی ترین کانون عاطفه در جهان برای انسان هستند. امام زمان علیه السلام فرمودند: «ما شما را مراعات می کنیم و شما را فراموش نمی کنیم...».

1- در روایات ذکر شده است که امام پدر مهربان است، «الامام أب شفیق» امام پدر دلسوز است.

2- علامه شبر در تفسیر خویش ذیل آیه «وبالوالدین احسانا» بیان می کند که مراد از والدین، پدر و مادر معنوی انسان یعنی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها هستند و امروز قطعا امام عصر علیه السلام پدر ولایی و معنوی شیعیان بلکه انسانها هستند.

3- رسول اکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «أنا و علی أبوا هذه الامه» من و علی پدران این امت هستیم. و امام زمان علیه السلام نیز پدر امت اسلام اند.

4- آنگونه که در روایات ذکر شده است انسان سه پدر دارد: 1- پدر ولادی که از او متولد شده است «أب ولدک» 2- پدر علمی که استاد انسان است«أب علمک» 3- پدر همسر «أب زوجک». و از آنجا که امام زمان علیه السلام معدن و سرچشمه علوم الهی است «معدن العلم»، پدر علمی انسانها و شیعیان است.

آثار

1- وقتی بفهمیم امام زمان علیه السلام مهربانترین و دلسوزترین پدر علمی و معنوی و ولائی ماست از آثارش، توجه انسانها بالاخص شیعیان به سوی آن کانون عاطفه خواهد بود و با وجود چنین پدری مهربان استرسها و اضطرابهای ورانی از انسان رخت برمی بندد و انسان می داند پناهگاه عظیمی دارد که در همه جا دلسوزانه دادرس و فریادرس اوست.

2- این اعتقاد و باور انسان را به شخص امام زمان علیه السلام نزدیک تر می نماید. در قرآن کریم روایات سفارشات بسیاری نسبت به احترام به والدین وارد شده است. خداوند در قرآن تأکید می نماید: الف- «و بالوالدین إحسانا» به والدین خود احسان کنید ب- «ولا تقل لهما أف» به پدر و مادر حتی یک اف نگویید، یعنی در گفتار خود به هیچ وجه بی احترامی نکنید ج- «ولا تنهرهما» پدر و مادر را از خود نیازارید. چه با گفتار، چه با عمل د- «واخفض لهما جناح الذل من الرحمه» متواضعانه با آنان برخورد نمائید ه- «قل لهما قولا کریما» با احترام و کریمانه با والدین باید صحبت کرد و- « و قل رب ارحمهما کما ربیانی صغیرا» برایشان دعا کنید.

در احادیث نیز نقل شده است: 1- جلوی والدین پایتان را دراز نکنید. الف) مقدس اردبیلی سالهای متمادی (بیش از 15 سال) که در نجف بود به احترام حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پایشان را دراز نکردند بلکه نشسته یا به حال سجده می خوابیدند. ب) یکی از علما هرجا می نشست دوزانو نشسته و تکیه نمی کرد چون می گفت: من در محضر امام زمان علیه السلام هستم و بی احترامی نمی کنم. ج) از یکی از علما نقل شده است دو سال در مشهد مدرسه خیرات خان یا میرزاجعفر بودم. شبها به حال سجده می خوابیدم که به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام بی احترامی نشود. 2- با صدای بلند با والدین صحبت نکنید. 3- کاری نکنید که والدین را فحش دهند یا ناسزا گویند. 3- نگاهتان به چهره والدین مهربانانه باشد.

حال اگر ما اینگونه با امام زمان علیه السلام احترام بگذاریم:

1- از حیث گفتاری، همیشه مؤدبانه و محترمانه با امام زمان علیه السلام صحبت کرده و هروقت نام ایشان برده می شود با احترام کامل برده شود.

2- از حیث عملی، رفتار و کردار ما بگونه ای باشد که مرضی امام زمان علیه السلام باشد

آنگاه قطعا به امام زمان علیه السلام نزدیک خواهیم شد.

منبع: یا ابا صالح المهدی(عج)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots