نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


اسراف و مصرف زدگی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)

حضرت امام(ره) به عنوان یک فقیه جامع الشرایط آگاهی کامل به اوضاع دنیای معاصر داشتند . یکی از مهمترین عوامل وابستگی جامعه مسلمان را از جهت اسراف و ترویج فرهنگ مصرف زدگی می دانستند.

ایجاد فرهنگ مصرف زدگی ، نقشه استعمار

حضرت امام (ره) درباره مصرف گرایی و اسراف می فرمایند: این نقشه حساب شده استعماری است برای غارت منابع مسلمانان، در یکی از فرازهای کلمات حضرت امام (ره) اینگونه آمده است: از جمله نقشه ها ، که مع الاسف تاثیر بزرگی در کشور عزیزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زیادی به جا مانده ، بیگانه نمودن کشورهای استعمار زده از خویش و غرب زده و شرق زده نمودن آنان است. قصه این امر غم انگیز طولانی و ضربه هایی که از آن خورده و اکنون نیز می خوریم، کشنده و کوبنده است و غم انگیزتر اینکه آنان ملتهایی ستم دیده زیر سلطه را در همه چیز عقب نگه داشته و کشورهایی مصرفی بار آوردند ، وارد کردن کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان ، خصوصاً طبقه جوان، به اقسام اجناس وارداتی، از قبیل ابزار آرایش و تزئینات و تجملات و بازی های کودکانه ، و به مسابقه کشاندن خانواده ها و مصرفی بار آوردن هر چه بیشتر ، که خود داستان های غم انگیز دارد و سرگرم کردن و به تباهی کشاندن جوانها که عضو فعال هستند و ده ها از این مصائب حساب شده برای عقب نگه داشتن کشورهاست. بنابراین فرهنگ مصرفی و اسراف از دیدگاه حضرت امام (ره) یک نقشه استعماری حساب شده بوده است.

تبعیت از اسلام تنها راه نجات از فرهنگ مصرف زدگی و ستم پذیری

راه نجات را حضرت امام (ره) بازگشت به اسلام و آموزه های دینی می دانند. حضرت امام (ره) در این زمینه می فرمایند: وصیت مشفقانه می کنم که از اسلام، که یگانه استقلال و آزادی خواهی است و خداوند متعال همه را با نور هدایت آن به مقام والای انسانی دعوت می کند، چنانچه امروز وفا دارید، در وفاداری استقامت کنید، که شما را و کشور وملت شما را از ننگ وابستگی ها و پیوستگی ها به قدرت هایی که شما را جز برای بردگی خویش نمی خواهند و کشور و ملت عزیزتان را عقب مانده و بازار مصرف و زیر بار ننگین ستم پذیری نگه می دارند، نجات می دهد، و زندگی انسانی شرافتمندانه را ، ولو با مشکلات ، بر زندگانی ننگین اجانب ولو با رفاه حیوانی ، ترجیح دهید و بدانید مادام که در احتیاجات صنایع پیشرفته دست خود را پیش دیگران دراز کنید و به دریوزگی عمر را بگذرانید، قدرت ابتکار و پیشرفت در اختراعات در شما شکوفا نخواهد شد ، و به خوبی و عینیت دیدید که در این مدت کوتاه پس از تحریم اقتصادی ، در همان ها که از ساختن هر چیز خود را عاجز می دیدند و از راه انداختن کارخانه ها، آنان را مأیوس می نمودند، افکار خود را به کار بستند و بسیاری از احتیاجات ارتش و کارخانه ها را خود رفع نمودند.

 

وظیفه جوانان و دولتها در برابر فرهنگ مصرف زدگی

مهمترین توصیه به جوانان و دولتها در برابر اسراف و فرهنگ مصرف زدگی این است. حضرت امام (ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی می فرمایند: بر دولت ها و همه دست اندرکاران است، چه در نسل حاضر و چه در نسل های آینده که از متخصیصین خود قدردانی کنند و آنان را با کمک های مادی و معنوی تشویق به کار نمایند، و از ورود کالاهای مصرف ساز و خانه برانداز جلوگیری نمایند، و به آنچه دارند بسازند تا خود همه چیز بسازند.
واز جوانان ، دختران و پسران، می خواهم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را ولو با تحمل زحمت و رنج فدای تجملات و عشرت ها و بی بندباری ها و حضور در مراکز فحشا، که از طرف غرب و عمال بی وطن به شما عرضه می شود، نکنند، که آنان ، چنان که تجربه نشان داده، جز تباهی شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخایر شما و به بند استعمار و وابستگی کشیدنتان و مصرفی نمودن ملت و کشورتان به چیز دیگر فکر نمی کنند و می خواهند با این وسایل و امثال آن، شما را عقب مانده و به اصطلاح آنان، نیمه وحشی نگه دارند.

کالاهای دشمنان در بازار مسلمانان راه مصرفی بار آوردن آنها است

حضرت امام (ره) در باب کالاهای دشمنان در بازار مسلمانان می فرمایند: اکنون بازارهای کشورهای اسلامی ، مراکز رقابت کالاهای غرب و شرق شده است و سیل کالاهای تزیینی مبتذل و اسباب بازیها و اجناس مصرفی به سوی آنها سرازیر شده است. همه ملتها را آن چنان مصرفی بار آورده اند که گمان می کنند بدون این اجناس آمریکایی و اروپایی و ژاپنی و دیگر کشورها زندگی نمی توان کرد. مع الاسف ، مکه معظمه و جده و مشاهد و مشرفه حجاز، مملو از کالاهای بیگانگان و بازار برای دشمنان اسلام و پیامبر(ص) بزرگ است. امیدواریم که باز گردیم به بیانات و دیدگاههای حضرت امام(ره).

والسلام علیکم و رحمة الله.

منبع: دفتر امام جمعه شهرستان بافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots