نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

نماز تجلی‌گاه عروج مومن

اسلامی و شیعه - نماز - ستون دین - اقامه نماز - مهدی صفری - ستاد اقامه نماز - گروه فرهنگی نماز تجلی‌گاه عروج مومن - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا

کتابخانه
پرسش و پاسخ
احادیث معراجی
پیوندها
کانال ما در آپارت
نظرسنجی
درباره
نماز معراج مومن است؛
کسی که قلبش همواره آکنده از حضور خداست؛
معراج یعنی تمرین پرواز بلکه خود پرواز؛ پرواز از تنگنای ملک به فراخنای ملکوت واز طبیعت پست به حقیقت محض پرکشیدن به سوی آستانی که برای پرواز هیچ محدودیتی ندارد.

اگر سنگینی گناه زمین گیرت نکرده باشد؛

اگر بند بند تعلق تو را میخکوب خاک نکرده باشد؛

اگر بال پروازت در آتش عصیان نسوخته و در یک سخن اگر خودت حال پریدن وپر زدن داشته باشی؛

اگر روزی چند بار آنجا بروی کم کم از این جا فاصله می گیری و به آنجا دل می بندی.

پس باید همراه نماز بریدن از اینجا با شد،وهر نماز،آخرین آهنگ کنده شدن از این دنیا وهمانند آخرین پله ای که برای صعود قدم بر آن می نهی.

از این روست که:«نماز تجلی گاه عروج مومن» است.
گالری تصاویر
برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید
فراخوان لذت بخش ترین نماز
آخرین نظرات
دفتر مراجع
سايت دفتر امام خامنه اي

سايت دفتر آيت الله سيستاني

سايت دفتر آيت الله صافي گلپايگاني

سايت دفتر آيت الله محمد تقي بهجت

سايت دفتر آيت الله وحيد خراساني

سايت دفتر آيت الله مکارم شيرازي

سايت دفتر آيت الله تبريزي

سايت دفتر آيت الله فاضل لنکراني

لوگو مسابقه

چهارمین دوره مسابقات وبلاگ نویسی سراسری با موضوع نماز

کد لوگو

نماز تجلی‌گاه عروج مومن


سخنان امام خمینی در مقام دو ابرمرد بت‏شکن

امام خمینی در سوم آبان سال 1358 ، به مناسبت «روز عرفه» پیامی به مسلمین جهان و حجاج بیت اللَّه الحرام‏ فرستاد واز آنها خواست که بتها و قدرتهاى بزرگ شیطانى زمان را بشکنند.


مرکز توحید

لَکُمْ فى رَسُولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ صلوات و سلام خداوند بر رسول خدا پیامبر عظیم الشأن که یک تنه قیام فرمود در مقابل بت‏ پرستان و مستکبرین، و پرچم توحید را به نفع مستضعفین به اهتزاز درآورد، و از قِلت عُدّه و عدد نهراسید، و با عِده قلیل بدون سازوبرگ جنگى کافى و با نیروى ایمان و قوتِ تصمیم بر سرکشان و ستمکاران تاخت، و نداى توحید را در کمتر از نیم قرن بر بزرگترین معموره جهان به گوش جهانیان رساند.

و درود جهانیان و رحمت خداوند متعال بر شما اى زائران بزرگوار بیت اللَّه الحرام که از چهار سوى عالم به سوى خانه خدا، مرکز توحید و محل وحى و مقام ابراهیم و محمد، دو ابرمرد بت‏شکن و پرخاشگر بر مستکبرین شتافتید و خود را به مواقف کریمه‏اى- که در عصر وحى زمینهایى خشک و کوهسارهایى بى‏آب و سبزه، لکن محل هبوط ملائکة اللَّه و هجوم جنود اللَّه و وقوف انبیاء اللَّه و عباد اللَّه الصالحین بود- رساندید. هان!

بشناسید این مشاعر بزرگ را، و مجهز شوید از مرکز بت‏شکنى براى شکستن بتهاى بزرگ که به صورت قدرتهاى شیطانى و چپاولگران آدمخوار در آمده‏اند، و از این قدرتهاى تهى از ایمان نهراسید، و با اتکال به خداى بزرگ در این مواقف عظیمه، پیمان اتحاد و اتفاق در مقابل جنود شرک و شیطنت ببندید، و از تفرق و تنازع بپرهیزید وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُم  رنگ و بوى ایمان و اسلام که اساس پیروزى و قدرت است با تنازع و دسته‏بندیهاى موافق با هواهاى نفسانیه و مخالف با دستور حق تعالى زدوده مى‏شود، و اجتماع در حق و توحید کلمه و کلمه توحید که سرچشمه عظمت امت اسلامى است، به پیروزى مى‏رسد.

مجد خود را اعاده کنید

اى مسلمانان جهان! چه شد شما را که در صدر اسلام با عده بسیار کم، قدرتهاى عظیم را شکستید و امت بزرگ اسلامى- انسانى ایجاد نمودید، اکنون با قریب یک میلیارد جمعیت و دارا بودن مخازن بزرگى که بالاترین حربه است در مقابل دشمن، این چنین ضعیف و زبون شدید؟ آیا مى‏دانید که تمام بدبختیهاى شما در تفرقه و اختلاف بین سران کشورهاى شما و بالنتیجه بین خود شماست؟

از جاى برخیزید و قرآن کریم را به دست گرفته و به فرمان خداى تعالى گردن نهید تا مجد خود و عظمت اسلام عزیز را اعاده کنید. بیایید و به یک موعظه خداوند گوش فرا دهید؛ آنجا که مى‏فرماید قُلْ انَّما اعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ انْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ همه قیام کنید و براى خدا قیام کنید؛ قیام فرادى‏ در مقابل جنود شیطانىِ باطنِ خودتان، و قیام همگانى در مقابل قدرتهاى شیطانى. اگر قیام و نهضت، الهى و براى خدا باشد پیروز است.

 مسائل سیاسى مناطق خود را به گوش برادران ایمانى برسانید

اى مسلمانان جهان واى مستضعفان عالم! دست به دست هم دهید و به خداى بزرگ رو آورید و به اسلام پناهنده شوید، و علیه مستکبران و متجاوزان به حقوق ملتها پرخاش کنید. اى زائران خانه خدا، در مواقف و مشاعر الهى به‏ هم بپیوندید و از خداوند تعالى نصرت اسلام و مسلمین و مستضعفان جهان را بخواهید. اى گویندگان و نویسندگان! در اجتماعات بزرگ؛ عرفات و مَشْعَر و مِنى و مکه معظمه و مدینه منوره، مسائل اجتماعى و سیاسى مناطق خود را به گوش برادران ایمانى برسانید، و از هم طلب نصرت کنید.

اى زائران خانه خدا! توطئه‏هاى راست و چپ و خصوص امریکاى چپاولگر و متجاوز و اسرائیل جنایتکار را به گوش عالمیان برسانید و از آنان استمداد کنید و جنایات این جنایتکاران را بشمارید و به خداوند متعال براى اصلاح حال مسلمین و قطع ایادى جنایتکاران التجا «1» پیدا کنید. و من به خواست خداى قادر، مژده نصرت و پیروزى به شماها مى‏دهم. «إنَّهُ عَلى ذلِکَ لَقادِرٌ»  و السلام على رسول اللَّه و على ائمة المسلمین و على عباد اللَّه الصالحین و رحمة اللَّه و برکاته.

منبع:

صحیفه امام، ج‏10، ص339

منابع مرتبط:

تبیان حج یا حج در کلام و پیام امام خمینی - کتاب

 به سوی میقات - کتاب

توشه حج - کتاب

مناسک حج مطابق با فتاوای حضرت امام خمینی(س) - کتاب

اهمیت حج و رسالت حجاج - صوت

تفاوت حج در حکومت اسلامی و دوران طاغوت-  صوت

ابعاد سیاسی حج- فیلم

حج - فیلم

عرفان عرفه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Slots